zondag 3 februari 2013

Washi tape DEEL #1

Zoals beloofd hier deel #1 van de 4 blogposten over washi tape.

Ik ben allereerst aan de slag gegaan met een aantal kaartjes die ik o.a. heb gemaakt van washi tape.

Ik ben begonnen met een cardstock stukje van 10x9cm. Hierop heb ik verschillende strookjes washi tape schuin tegen elkaar opgeplakt. Het makkelijkste van washi tape vind ik, dat als je een beetje scheef of verkeerd gaat, je het snel kan verwijderen en opnieuw kunt plakken

Het stukje met washi tape heb ik op een grotere witte dubbele kaart geplakt, een stempeltje erbij en klaar is je kaart!

Ik maakte hem in de groen-blauw tinten.....

 photo tape3_zps69190608.png


En in de rood-roze tinten.

 photo tape2_zpsf1fa9f45.png

Vervolgens kwam de vlaggenlijn naar boven borrelen tussen al mijn ideeen. Dit kan je natuurlijk met gewoon scrappapier maken maar met washi tape lukt het ook prima en naar mijn idee vind ik het ook nog eens gemakkelijker!

Ik maakte een vlaggenlijn van stukjes washi tape en bevestigde deze op de kaart. Wat je niet op de foto kunt zien is dat aan de binnenkant van de kaart ( waar de touwtjes zitten ) ook een klein stukje washi tape zit om de touwtjes op z'n plek te houden

 photo tape1_zps5a602286.png

Het volgende idee is heel wat anders.

Een tijdje geleden zag ik het al eens snel voorbij komen op een blog en vond dat ik het ook eens moest proberen.

Eigenlijk is het heel simpel en heb je alleen maar wat stukjes washi tape en wasxinelichtjes nodig.


Omdat waxine lichtjes zo'n saaie zilvere omhulsel hebben, kan je hier makkelijk een stukje tape op plakken ( en het past precies ! )

 photo tape4_zps2c15dae8.png


Geen saaie waxinelichtjes meer!

 photo tape4_zps2c15dae8.png


En als je ze aansteekt worden ze nog leuker :-)


 photo tape6_zps4427a8a5.png

Het laatste idee voor vandaag is de onderstaande foto.

 photo tape14_zps834d0f81.jpg

Dit is echt voor de die-hard fans! Ik heb het zelf (nog) niet gedaan maar misschien in de toekomst........
( foto komt van pinterest )

Op naar volgende week met nog meer inspiratie met washi tape!

liefs,
Samantha





4 opmerkingen:

  1. Wat heb je leuke dingen gemaakt zeg..love it, en bedankt voor het delen hier.
    Groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creatief hoor, heel leuk en bedankt voor de leuke ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genoeg leuks om te doen met washi tape dus! De kaarten zijn mooi geworden!

    Groetjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke creaties heb je gemaakt.wij zijn gelijk volger geworden.
    kom je ook een keertje bij ons langs? gezellig!

    lieve groetjes, de hobby droom.

    BeantwoordenVerwijderen